14 de março de 2014

FICO ACQUIRES INFOCENTRICITY

14 de março de 2014

Creates the broadest Cloud and on-premise offering for predictive analytics modeling

SAN JOSE, Calif. — March 13, 2014 — FICO (NYSE:FICO), a leading predictive analytics and decision management software company, today announced its intention to acquire InfoCentricity, a private, software-as-a-service-based predictive analytics software company based in Novato, California. A transação deverá ser concluída em abril de 2014, mediante o cumprimento das condições de fechamento normais. Although terms were not disclosed, the transaction is not expected to have a material impact on the company’s 2014 financial results.

With this acquisition, FICO immediately has the broadest offering for predictive analytics modeling, available in the cloud and on-premise. FICO will leverage the InfoCentricity products, including Xeno® model development software and Strategy Trees decision strategy software, as valuable additions to the FICO Analytic Cloud.

"Growing demand for analytics that generate real and reliable value from data is creating enormous pressures on organizations of all sizes and in all industries," said Will Lansing, CEO, FICO. "With this acquisition, we are able to put the most sophisticated, cloud-based analytics modeling tools into the hands of the entire spectrum of users, from first-time modelers and seasoned business analysts, up through advanced data scientists and the most demanding analytics professionals."

For businesses in highly regulated industries, the analytic development process requires a high degree of control and transparency. "Together with FICO's other leading analytics tools and solutions, InfoCentricity's technology brings deep insight, visibility and control to the model building process, allowing collaborative teams to craft the very best predictive models and decision strategies," said Jeff Dandridge, CEO, InfoCentricity. "Adding these tools to the FICO Analytic Cloud will mean greater predictive acumen for organizations of all sizes."

Besides valuable technology, this acquisition adds to FICO’s list of blue-chip clients in financial services, retail and other industries, as well as to its talented and experienced team of analytic scientists and developers.

A FICO (NYSE: FICO) é uma grande empresa de software analítico que ajuda empresas em mais de 80 países a tomar melhores decisões que levem a níveis mais elevados de crescimento, rentabilidade e satisfação do cliente. O uso inovador que a empresa faz do Big Data e de algoritmos matemáticos para prever o comportamento do consumidor está transformando setores inteiros. A FICO fornece software analítico e ferramentas utilizadas em vários setores para gerenciar riscos, combater a fraude, construir relacionamentos mais rentáveis com os clientes, otimizar operações e cumprir regulamentações governamentais rigorosas. Many of our products reach industry-wide adoption. These include the FICO® Score, the standard measure of consumer credit risk in the United States. As soluções da FICO utilizam padrões de código aberto e computação em nuvem para maximizar a flexibilidade, acelerar a implementação e reduzir os custos. A empresa também ajuda milhões de pessoas a gerenciar sua qualidade de crédito pessoal.

FICO: Make every decision count™. Learn more at www.fico.com.

FICO and “Make every decision count” are trademarks or registered trademarks of Fair Isaac Corporation in the United States and in other countries.