13 de outubro de 2015

FICO among Top 25 of the World’s Largest Financial Industry Solution Providers in Annual FinTech Forward 100 Rankings

13 de outubro de 2015

Las Vegas — October 13, 2015

• FICO ranked among top 25 largest financial industry solution providers in the world in FinTech Forward 100 rankings
  • FICO ranked as a top 100 company for the 12th year in a row
  • FinTech Forward list is a collaboration between American Banker and BAI

Analytics software firm FICO (NYSE:FICO) today announced at the BAI Retail Delivery Conference in Las Vegas (Booth #626) that it has been named one of the world’s top 25 financial industry solution providers on the 2015 FinTech Forward 100 rankings.

"FICO has grown alongside our clients in the financial services industry throughout our nearly 60 years in business," said Stuart Wells, chief technology officer at FICO. "We continue to innovate in the area of analytics and decision management, ensuring that our financial services clients can compete effectively in the changing global landscape."

FinTech Forward, a collaboration between American Banker and BAI, is focused on giving bankers the information and perspective on technology they need to plot a course for the future. A central objective of the program is to identify the forces and trends that are motivating banks’ technology investments. Companies on the FinTech Forward Top 100 list derive at least one-third of their revenue from banking, capital markets, payments, mortgage or insurance. The rankings are determined by year-end revenues and the percentage of revenues attributed to financial services.

A complete listing of FinTech Forward ranked companies is available at

A FICO (NYSE: FICO) é uma grande empresa de software analítico que ajuda empresas em mais de 90 países a tomar melhores decisões que levem a níveis mais elevados de crescimento, rentabilidade e satisfação do cliente. O uso inovador que a empresa faz do Big Data e de algoritmos matemáticos para prever o comportamento do consumidor está transformando setores inteiros. A FICO fornece software analítico e ferramentas utilizadas em vários setores para gerenciar riscos, combater a fraude, construir relacionamentos mais rentáveis com os clientes, otimizar operações e cumprir regulamentações governamentais rigorosas. Many of our products reach industry-wide adoption. These include the FICO® Score, the standard measure of consumer credit risk in the United States. As soluções da FICO utilizam padrões de código aberto e computação em nuvem para maximizar a flexibilidade, acelerar a implementação e reduzir os custos. A empresa também ajuda milhões de pessoas a gerenciar sua qualidade de crédito pessoal. FICO: Make every decision count™. Learn more at www.fico.com.

FICO and “Make every decision count” are trademarks or registered trademarks of Fair Isaac Corporation in the United States and in other countries.