17 de fevereiro de 2016

FICO citada como líder em gerenciamento de fraude empresarial por empresa de pesquisa independente

17 de fevereiro de 2016

SAN JOSE, Calif. — February 17, 2016 — FICO was among the select companies that independent research firm Forrester invited to participate in its Q1 2016 Forrester Wave report, Enterprise Fraud Management. In this evaluation, FICO was cited as a leader in enterprise fraud management (EFM).

“FICO extends EFM to all channels with strong reporting,” notes The Forrester Wave™: Enterprise Fraud Management, Q1 2016 (Forrester Research, Inc., January 26, 2016). “The solution covers online web, mobile app, phone/call center, and in-person channels nicely and has outstanding support for ACH, wire, online bill pay, and card transactions.”

FICO® Falcon® Fraud Manager has been the clear market leader in card protection for more than 20 years,” said TJ Horan, vice president of FICO’s fraud solutions. “Now, with FICO Falcon Fraud Manager 6, we’ve built a leading enterprise fraud management platform that extends across all transaction types. We appreciate Forrester’s recognition of us as a leader, and we believe that no other solution helps financial services providers protect all their customers, across all channels.”

The Forrester report also discusses the growing trend in machine learning for fraud: “Adapting fraud models is a slow and inefficient process that leaves enterprises vulnerable to significant fraud losses. This is why there is so much excitement at the prospect of applying machine learning methods, algorithms, and models to fraud management.”

“Machine learning is at the core of our fraud models,” said Dr. Scott Zoldi, FICO’s chief analytics officer. “We pioneered the use of neural networks, a form of artificial intelligence, in fraud detection. We have expanded that work to include many dimensions of machine learning, and were just granted a new patent for our work applying adaptive, self-learning models to cybersecurity.”

A FICO (NYSE: FICO) é uma grande empresa de software analítico que ajuda empresas em mais de 100 países a tomar melhores decisões que levem a níveis mais elevados de crescimento, rentabilidade e satisfação do cliente. O uso inovador que a empresa faz do Big Data e de algoritmos matemáticos para prever o comportamento do consumidor está transformando setores inteiros. A FICO fornece software analítico e ferramentas utilizadas em vários setores para gerenciar riscos, combater a fraude, construir relacionamentos mais rentáveis com os clientes, otimizar operações e cumprir regulamentações governamentais rigorosas. Many of our products reach industry-wide adoption. These include the FICO® Score, the standard measure of consumer credit risk in the United States. As soluções da FICO utilizam padrões de código aberto e computação em nuvem para maximizar a flexibilidade, acelerar a implementação e reduzir os custos. A empresa também ajuda milhões de pessoas a gerenciar sua qualidade de crédito pessoal. Learn more at www.fico.com.

FICO and Falcon are trademarks or registered trademarks of Fair Isaac Corporation in the United States and in other countries.