17 de novembro de 2014

FICO Ranked Among Top 25 of the World’s Largest Technology Providers to the Financial Industry by American Banker and BAI

17 de novembro de 2014

SAN JOSE, Calif.—November 17, 2014—FICO (NYSE:FICO), the predictive analytics and decision management software company, today announced that it has been named one of the world’s top 25 financial services technology providers on the 2014 FinTech Forward 100 list. The list, a collaboration between American Banker and BAI, was released today at the BAI Retail Delivery Conference, which is being held in Chicago.

"This is FICO's 11th consecutive year ranked as a top 100 company," said Stuart Wells, chief technology officer at FICO. "This continued recognition by American Banker and BAI attests to the strength of our products and our outstanding team in the financial services market."

FinTech Forward brings together the research, media, and event capabilities-and the engaged and influential audience communities-of banking's top two professional information and education organizations. American Banker is the leading resource for banking and financial services professionals providing information and analysis, events, research, and marketing services. BAI is the financial services industry's resource for breakthrough information and intelligence needed to innovate and stay relevant in an evolving marketplace.

A complete listing of FinTech Forward ranked companies is available at

A FICO (NYSE: FICO) é uma grande empresa de software analítico que ajuda empresas em mais de 90 países a tomar melhores decisões que levem a níveis mais elevados de crescimento, rentabilidade e satisfação do cliente. O uso inovador que a empresa faz do Big Data e de algoritmos matemáticos para prever o comportamento do consumidor está transformando setores inteiros. A FICO fornece software analítico e ferramentas utilizadas em vários setores para gerenciar riscos, combater a fraude, construir relacionamentos mais rentáveis com os clientes, otimizar operações e cumprir regulamentações governamentais rigorosas. Many of our products reach industry-wide adoption. These include the FICO® Score, the standard measure of consumer credit risk in the United States. As soluções da FICO utilizam padrões de código aberto e computação em nuvem para maximizar a flexibilidade, acelerar a implementação e reduzir os custos. A empresa também ajuda milhões de pessoas a gerenciar sua qualidade de crédito pessoal.

FICO: Make every decision count™. Learn more at www.fico.com.

FICO and “Make every decision count” are trademarks or registered trademarks of Fair Isaac Corporation in the United States and in other countries.