7 de maio de 2015

Industry Versions of FICO® Score 9 Now Available to Lenders from All Three Major U.S. Credit Bureaus

7 de maio de 2015

Specialized versions of FICO® Score 9 designed to help lenders make more precise underwriting decisions for auto loans and credit cards

SAN JOSE, Calif. —May 7, 2015— FICO (NYSE:FICO), the predictive analytics and decision management software company, today announced the general availability of industry-specific versions of FICO® Score 9 for U.S. auto lenders and credit card issuers. The industry versions of FICO® Score 9 are available from all three major U.S. credit reporting agencies.

"The industry versions of FICO Score 9 are important additions to the FICO Score 9 suite, helping lenders manage risk with greater precision and extend credit safely to as many people as possible,"said Jim Wehmann, FICO's executive vice president for Scores. "FICO Auto Score 9 and FICO Bankcard Score 9 evaluate all the information in a credit report to identify a borrower’s specific credit risk as it relates to auto loans and bankcards, respectively."

"The predictive power added to FICO Score 9 through important innovations, such as our nuanced treatment of medical debt, helps credit grantors increase lending responsibly," added Wehmann. "FICO Score 9 can help lenders address their risk and compliance challenges and continue making responsible loans. And as auto lenders extend credit to a larger range of borrowers, the improved predictiveness of FICO Auto Score 9 will be critical."

The FICO® Score is the score lenders use. FICO is the leader in credit risk scoring, and the FICO Score is the standard measure of consumer credit risk. Businesses bought more than 10 billion FICO® Scores last year, and the scores are used in 90 percent of consumer lending decisions in the U.S.

A FICO (NYSE: FICO) é uma grande empresa de software analítico que ajuda empresas em mais de 90 países a tomar melhores decisões que levem a níveis mais elevados de crescimento, rentabilidade e satisfação do cliente. O uso inovador que a empresa faz do Big Data e de algoritmos matemáticos para prever o comportamento do consumidor está transformando setores inteiros. A FICO fornece software analítico e ferramentas utilizadas em vários setores para gerenciar riscos, combater a fraude, construir relacionamentos mais rentáveis com os clientes, otimizar operações e cumprir regulamentações governamentais rigorosas. Many of our products reach industry-wide adoption. These include the FICO® Score, the standard measure of consumer credit risk in the United States. As soluções da FICO utilizam padrões de código aberto e computação em nuvem para maximizar a flexibilidade, acelerar a implementação e reduzir os custos. A empresa também ajuda milhões de pessoas a gerenciar sua qualidade de crédito pessoal.

FICO: Make every decision count™. Learn more at www.fico.com.

FICO and "Make every decision count" are trademarks or registered trademarks of Fair Isaac Corporation in the United States and in other countries.