31 de março de 2014

Mexico’s Invex Selects FICO Debt Manager 9 to Transform Collections and Recovery

31 de março de 2014

SAO PAULO — March 31, 2014 — FICO (NYSE:FICO), a leading predictive analytics and decision management software company, today announced that the Mexican bank Invex will use FICO® Debt Manager 9  solution to improve collections results for delinquent credit cards. It will be the first business to deploy FICO Debt Manager 9 on premise in Mexico.

"We believe that FICO's expertise will help us increase our productivity in early- and late-stage collections both in our internal collection operations as well as with our external collections agencies throughout Mexico," said José Luis Salsamendi, Vice President of Operations at Invex, which has more than USUS$ 3,342 billion in assets and more than 120.000 credit cards. "FICO Debt Manager 9 will also help us improve our relationships with our customers, who are very important to us, even when they fall behind in payments. The challenge of resolving delinquency without alienating or losing the customer might sound simple, but it requires having up-to-the-minute information and the ability to modify payment terms very quickly."

"Invex is an innovator in Mexican financial services, so choosing the leading end-to-end collections and recovery solution was a natural choice," said Alexandre Graff, general manager for FICO in Latin America and the Caribbean. "Collections teams are increasingly challenged not only to increase their debt collecting efficiency and effectiveness, but also to provide a positive customer experience. By selecting FICO Debt Manager 9, Invex demonstrates its commitment to profitable growth as well as to maintaining the trust of its customers."

A FICO (NYSE: FICO) é uma grande empresa de software analítico que ajuda empresas em mais de 90 países a tomar melhores decisões que levem a níveis mais elevados de crescimento, rentabilidade e satisfação do cliente. O uso inovador que a empresa faz do Big Data e de algoritmos matemáticos para prever o comportamento do consumidor está transformando setores inteiros. A FICO fornece software analítico e ferramentas utilizadas em vários setores para gerenciar riscos, combater a fraude, construir relacionamentos mais rentáveis com os clientes, otimizar operações e cumprir regulamentações governamentais rigorosas. Many of our products reach industry-wide adoption. These include the FICO® Score, the standard measure of consumer credit risk in the United States. As soluções da FICO utilizam padrões de código aberto e computação em nuvem para maximizar a flexibilidade, acelerar a implementação e reduzir os custos. A empresa também ajuda milhões de pessoas a gerenciar sua qualidade de crédito pessoal.

FICO: Make every decision count™. Learn more at www.fico.com.

FICO and “Make every decision count” are trademarks or registered trademarks of Fair Isaac Corporation in the United States and in other countries.