29 de fevereiro de 2016

A Nordea lança programa de gerenciamento de fraude empresarial com solução da FICO

29 de fevereiro de 2016

Largest financial group in Northern Europe will use FICO Falcon Platform to fight credit, debit, e-payments fraud

STOCKHOLM — February 29, 2016

Highlights

• Nordea will use the FICO® Falcon® Platform to protect customers from credit card, debit card and electronic payment fraud
  • Nordea is the largest financial services group in the Nordic and Baltic region and will deploy the Falcon Platform across Sweden, Norway, Denmark and Finland
  • Worldwide, FICO Falcon Fraud Manager protects 2,6 billion payment cards from fraud

Nordea, the largest financial services group in the Nordic and Baltic region, has purchased the FICO® Falcon® Platform to protect its 11 million customers from credit, debit and current account fraud. Nordea will also use FICO’s patented adaptive analytics technology in order to learn from each suspected fraud incident and refine fraud detection.

More information: http://www.fico.com/en/fraud-security/enterprise-fraud-and-security-solutions

Nordea will use the FICO Falcon Platform for both its retail banking and corporate banking portfolios. The solution will eventually be rolled out to all Nordic countries. Nordea previously used separate fraud solutions in different countries and channels.

“FICO already partners with Nordea in multiple parts of their business, including customer account management and scorecard development, and our work with them on customer fraud protection is a natural extension of that partnership,” said Steve O’Malley, who directs FICO’s operations in the Nordics, the UK and Ireland. “Enterprise-wide fraud management is a goal for many banks worldwide, since criminals are keen to exploit gaps between fraud systems. Nordea’s leadership will show how a centralized approach can reduce fraud losses while improving the customer experience.”

The Falcon Platform is the world’s leading fraud management solution, protecting more than 2,6 billion payment cards. Aproveita a liderança comprovada da FICO em análise preditiva para fornecer gerenciamento de segurança e compliance para fraudes ponta a ponta em tempo real. With the platform, organizations can cost-effectively reduce fraud losses, protect brand reputation, gain efficiencies and improve the customer experience across multiple products, channels and lifecycle stages.

A FICO (NYSE: FICO) é uma grande empresa de software analítico que ajuda empresas em mais de 100 países a tomar melhores decisões que levem a níveis mais elevados de crescimento, rentabilidade e satisfação do cliente. O uso inovador que a empresa faz do Big Data e de algoritmos matemáticos para prever o comportamento do consumidor está transformando setores inteiros. A FICO fornece software analítico e ferramentas utilizadas em vários setores para gerenciar riscos, combater a fraude, construir relacionamentos mais rentáveis com os clientes, otimizar operações e cumprir regulamentações governamentais rigorosas. Many of our products reach industry-wide adoption. These include the FICO® Score, the standard measure of consumer credit risk in the United States. As soluções da FICO utilizam padrões de código aberto e computação em nuvem para maximizar a flexibilidade, acelerar a implementação e reduzir os custos. A empresa também ajuda milhões de pessoas a gerenciar sua qualidade de crédito pessoal. Learn more at www.fico.com.

FICO and Falcon are trademarks or registered trademarks of Fair Isaac Corporation in the US and other countries.