13. Oktober 2015

FICO unter den Top 25 der weltgrößten Finanzlösungsanbieter auf der jährlichen FinTech Forward 100 Rangliste

13. Oktober 2015

Las Vegas — October 13, 2015

• FICO ranked among top 25 largest financial industry solution providers in the world in FinTech Forward 100 rankings
  • FICO ranked as a top 100 company for the 12th year in a row
  • FinTech Forward list is a collaboration between American Banker and BAI

Analytics software firm FICO (NYSE:FICO) today announced at the BAI Retail Delivery Conference in Las Vegas (Booth #626) that it has been named one of the world’s top 25 financial industry solution providers on the 2015 FinTech Forward 100 rankings.

"FICO has grown alongside our clients in the financial services industry throughout our nearly 60 years in business," said Stuart Wells, chief technology officer at FICO. "We continue to innovate in the area of analytics and decision management, ensuring that our financial services clients can compete effectively in the changing global landscape."

FinTech Forward, a collaboration between American Banker and BAI, is focused on giving bankers the information and perspective on technology they need to plot a course for the future. A central objective of the program is to identify the forces and trends that are motivating banks’ technology investments. Companies on the FinTech Forward Top 100 list derive at least one-third of their revenue from banking, capital markets, payments, mortgage or insurance. The rankings are determined by year-end revenues and the percentage of revenues attributed to financial services.

A complete listing of FinTech Forward ranked companies is available at

FICO (NYSE: FICO) ist ein führender Anbieter von Predictive Analytics und Softwarelösungen für Entscheidungsmanagement, das Unternehmen in über 90 Ländern dabei unterstützt, bessere Entscheidungen zu treffen, um Wachstum, Profitabilität und Kundenzufriedenheit zu steigern. Der zukunftsweisende Einsatz von Big Data und mathematischen Algorithmen zur Erstellung von Prognosen zum Kundenverhalten hat ganze Branchen grundlegend gewandelt. Die Analytics-Softwarelösungen und -Tools von FICO werden in den verschiedensten Branchen verwendet, um Risiken und Betrugsfälle zu verringern, profitablere Kundenbeziehungen aufzubauen, Abläufe zu optimieren und strenge regulatorische Vorgaben zu erfüllen. Many of our products reach industry-wide adoption. These include the FICO® Score, the standard measure of consumer credit risk in the United States. FICO-Lösungen integrieren Open-Source-Standards und Cloud Computing, um so maximale Flexibilität und schnelle Bereitstellung zu ermöglichen und Kosten zu reduzieren. Das Unternehmen hilft Millionen von Menschen dabei, ihren persönlichen Kreditstatus zu verwalten. FICO: Make every decision count™. Learn more at www.fico.com.

Brasilien