29. Februar 2016

Nordea führt ein unternehmensweites Betrugsmanagement-Programm mit einer Lösung von FICO ein

29. Februar 2016

Largest financial group in Northern Europe will use FICO Falcon Platform to fight credit, debit, e-payments fraud

STOCKHOLM — February 29, 2016

Highlights

• Nordea will use the FICO® Falcon® Platform to protect customers from credit card, debit card and electronic payment fraud
  • Nordea is the largest financial services group in the Nordic and Baltic region and will deploy the Falcon Platform across Sweden, Norway, Denmark and Finland
  • Worldwide, FICO Falcon Fraud Manager protects 2,6 billion payment cards from fraud

Nordea, the largest financial services group in the Nordic and Baltic region, has purchased the FICO® Falcon® Platform to protect its 11 million customers from credit, debit and current account fraud. Nordea will also use FICO’s patented adaptive analytics technology in order to learn from each suspected fraud incident and refine fraud detection.

More information: http://www.fico.com/en/fraud-security/enterprise-fraud-and-security-solutions

Nordea will use the FICO Falcon Platform for both its retail banking and corporate banking portfolios. The solution will eventually be rolled out to all Nordic countries. Nordea previously used separate fraud solutions in different countries and channels.

“FICO already partners with Nordea in multiple parts of their business, including customer account management and scorecard development, and our work with them on customer fraud protection is a natural extension of that partnership,” said Steve O’Malley, who directs FICO’s operations in the Nordics, the UK and Ireland. “Enterprise-wide fraud management is a goal for many banks worldwide, since criminals are keen to exploit gaps between fraud systems. Nordea’s leadership will show how a centralized approach can reduce fraud losses while improving the customer experience.”

The Falcon Platform is the world’s leading fraud management solution, protecting more than 2,6 billion payment cards. Die bewährte Führungsposition von FICO in Predictive Analytics wird für die Bereitstellung eines durchgehenden Betrugs-, Sicherheits- und Compliance-Managements in Echtzeit genutzt. With the platform, organizations can cost-effectively reduce fraud losses, protect brand reputation, gain efficiencies and improve the customer experience across multiple products, channels and lifecycle stages.

FICO (NYSE: FICO) ist ein führender Anbieter von Predictive Analytics und Softwarelösungen für Entscheidungsmanagement, das Unternehmen in über 90 Ländern dabei unterstützt, bessere Entscheidungen zu treffen, um Wachstum, Profitabilität und Kundenzufriedenheit zu steigern. Der zukunftsweisende Einsatz von Big Data und mathematischen Algorithmen zur Erstellung von Prognosen zum Kundenverhalten hat ganze Branchen grundlegend gewandelt. Die Analytics-Softwarelösungen und -Tools von FICO werden in den verschiedensten Branchen verwendet, um Risiken und Betrugsfälle zu verringern, profitablere Kundenbeziehungen aufzubauen, Abläufe zu optimieren und strenge regulatorische Vorgaben zu erfüllen. Many of our products reach industry-wide adoption. These include the FICO® Score, the standard measure of consumer credit risk in the United States. FICO-Lösungen integrieren Open-Source-Standards und Cloud Computing, um so maximale Flexibilität und schnelle Bereitstellung zu ermöglichen und Kosten zu reduzieren. Das Unternehmen hilft Millionen von Menschen dabei, ihren persönlichen Kreditstatus zu verwalten. Learn more at www.fico.com.

FICO and Falcon are trademarks or registered trademarks of Fair Isaac Corporation in the US and other countries.

Brasilien