19 de dezembro de 2013

FICO Helps Consumers Stay on Budget this Holiday Season with Papai Noel Edition of Missão: Positivo Mobile Game

19 de dezembro de 2013

SÃO PAULO – December 19, 2013 -FICO (NYSE: FICO), a leading predictive analytics and decision management software company, announced today the Papai Noel edition of FICO™ Missão: Positivo, a popular mobile financial education game in Brazil. The holiday version of FICO Missão: Positivo, which is free, offers additional calculators to help consumers understand the impact of their spending and financing choices and stay within their holiday budget.

Calculators help players earn credits that can be used to unlock bonus features of the game, including a new mini-application: Papai Noel (Father Christmas), with a holiday-theme. Tips and questions found in Papai Noel and all of the other mini-applications are designed to help consumers improve their knowledge of finance and credit. The tips new to this edition will help consumers learn how to plan and budget for holiday spending, what credit can really cost if used to finance holiday purchases, how to evaluate store promotions and how to invest their "13th salary" holiday bonus wisely.

"Recent studies are showing that a very large part of the Brazilian population considers credit to be a means of payment and an extension of their monthly salary," said Robert Duque-Ribeiro, vice president of Fair Isaac Advisors for FICO. "Holidays are the prime period of the year to push consumption, and exacerbate these mistaken beliefs. When consumers don't budget properly in the holiday season, they struggle to meet their payments in the new year. We developed the Papai Noel edition to help consumers understand how to prepare a holiday budget responsibly, manage credit and finances better, and avoid the post-holiday financial hangover."

Consumers can download FICO Missão: Positivo for free from Google Play and the Apple App Store. Both new and existing players will need to accrue credits to unlock the Papai Noel mini-app.  Consumers who sign on to the FICO Missão: Positivo landing page will be able to access insider tips and get advance notice of new releases and future updates. Players are encouraged to post their experiences with the game to both Facebook (FICO Missão: Positivo) and Twitter.

FICO Missão: Positivo was released on September 26 as a test approach to educate consumers. It reached 1.000 downloads within 10 days and it is the only financial education game ranked in the top 500 on both Google Play and the Apple App Store. FICO Missão: Positivo proved to be quite popular and FICO has decided to keep increasing and expanding its use among Brazilian consumers.

A FICO (NYSE: FICO) é uma grande empresa de software analítico que ajuda empresas em mais de 80 países a tomar melhores decisões que levem a níveis mais elevados de crescimento, rentabilidade e satisfação do cliente. O uso inovador que a empresa faz do Big Data e de algoritmos matemáticos para prever o comportamento do consumidor está transformando setores inteiros. A FICO fornece software analítico e ferramentas utilizadas em vários setores para gerenciar riscos, combater a fraude, construir relacionamentos mais rentáveis com os clientes, otimizar operações e cumprir regulamentações governamentais rigorosas. Many of our products reach industry-wide adoption - such as the FICO™ Score, the standard measure of consumer credit risk in the United States. As soluções da FICO utilizam padrões de código aberto e computação em nuvem para maximizar a flexibilidade, acelerar a implementação e reduzir os custos. A empresa também ajuda milhões de pessoas a gerenciar sua qualidade de crédito pessoal.

FICO: Make every decision count™. Learn more at www.fico.com.

FICO and “Make every decision count” are trademarks or registered trademarks of Fair Isaac Corporation in the United States and in other countries.