Primer plano de manos sobre una notebook

29 de febrero de 2016

Nordea Launches Enterprise Fraud Management Program with FICO Solution

29 de febrero de 2016

Largest financial group in Northern Europe will use FICO Falcon Platform to fight credit, debit, e-payments fraud

STOCKHOLM — February 29, 2016

Highlights

• Nordea will use the FICO® Falcon® Platform to protect customers from credit card, debit card and electronic payment fraud
  • Nordea is the largest financial services group in the Nordic and Baltic region and will deploy the Falcon Platform across Sweden, Norway, Denmark and Finland
  • Worldwide, FICO Falcon Fraud Manager protects 2,6 billion payment cards from fraud

Nordea, the largest financial services group in the Nordic and Baltic region, has purchased the FICO® Falcon® Platform to protect its 11 million customers from credit, debit and current account fraud. Nordea will also use FICO’s patented adaptive analytics technology in order to learn from each suspected fraud incident and refine fraud detection.

More information: http://www.fico.com/en/fraud-security/enterprise-fraud-and-security-solutions

Nordea will use the FICO Falcon Platform for both its retail banking and corporate banking portfolios. The solution will eventually be rolled out to all Nordic countries. Nordea previously used separate fraud solutions in different countries and channels.

“FICO already partners with Nordea in multiple parts of their business, including customer account management and scorecard development, and our work with them on customer fraud protection is a natural extension of that partnership,” said Steve O’Malley, who directs FICO’s operations in the Nordics, the UK and Ireland. “Enterprise-wide fraud management is a goal for many banks worldwide, since criminals are keen to exploit gaps between fraud systems. Nordea’s leadership will show how a centralized approach can reduce fraud losses while improving the customer experience.”

The Falcon Platform is the world’s leading fraud management solution, protecting more than 2,6 billion payment cards. Aprovecha el probado liderazgo de FICO en el campo de la analítica predictiva para ofrecer una gestión integral y en tiempo real del fraude, la seguridad y el cumplimiento. With the platform, organizations can cost-effectively reduce fraud losses, protect brand reputation, gain efficiencies and improve the customer experience across multiple products, channels and lifecycle stages.

Sobre FICO
FICO (NYSE: FICO) es una empresa líder de software de analítica que ayuda a negocios de más de 100 países a tomar mejores decisiones que incrementen el crecimiento, la rentabilidad y la satisfacción del cliente. El innovador uso de Big Data y de algoritmos matemáticos por parte de la empresa para predecir el comportamiento del consumidor ha transformado sectores enteros. FICO ofrece software de analítica y herramientas que se emplean en múltiples sectores para gestionar riesgos, combatir el fraude, crear relaciones con clientes más rentables, optimizar operaciones y cumplir con estrictas regulaciones gubernamentales. Many of our products reach industry-wide adoption. These include the FICO® Score, the standard measure of consumer credit risk in the United States. Las soluciones FICO emplea estándares de código abierto y cloud computing para maximizar la flexibilidad, hacer despliegues más rápidos y reducir costes. La empresa también ayuda a millones de personas a gestionar su salud crediticia personal. Learn more at www.fico.com.

FICO and Falcon are trademarks or registered trademarks of Fair Isaac Corporation in the US and other countries.

Contactos de la sala de prensa

Europa, Oriente Medio y África

Asia Pacífico